2016-11-12
Regulamin działań interwencyjnych
REGULAMIN
DZIAŁAŃ INTERWENCYJNYCH
w Gimnazjum im. Adama Mickiewicza
w Stawiskach
W celu określenia warunków zapewniających uczniom bezpieczeństwo w szkole, ochronę przed przemocą, uzależnieniami, demoralizacją oraz innymi przejawami patologii społecznej ustala się co następuje:
- Rodzice ucznia są bezzwłocznie zawiadamiani o każdym przypadku naruszenia przez niego obowiązujących w szkole zasad.
- W przypadku zagrożenia zdrowia ucznia, np. w związku z używaniem przez niego narkotyków lub piciem alkoholu, szkoła zapewnia mu niezbędną opiekę medyczną (np. wzywane jest pogotowie).
- Policja jest wzywana w przypadku:
a) znalezienia na terenie szkoły nielegalnych substancji psychoaktywnych;
b) gdy istnieje podejrzenie, że uczeń może posiadać nielegalne substancje psychoaktywne;
c) gdy zachowania ucznia zagrażają bezpieczeństwu innych osób;
d) kradzieży lub innych wykroczeń. - W przypadku stwierdzenia lub podejrzenia, że uczeń jest na terenie szkoły pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych, przedstawiciele szkoły podejmują następujące działania:
a) zapewniają uczniowi opiekę medyczną;
b) bezzwłocznie zawiadamiają rodziców;
c) ustalają najbliższy termin spotkań z uczniem i jego rodzicami;
d) prowadzą rozmowę z uczniem;
e) prowadzą rozmowę z rodzicami, w czasie której wspólnie ustalają dalsze działania wobec dziecka, zasady współpracy między rodzicami a szkolą oraz możliwość uzyskania pomocy specjalistycznej;
f) uczeń w obecności rodziców podpisuje kontrakt, w którym zobowiązuje się do zaprzestania używania substancji psychoaktywnych i przestrzegania określonych w kontrakcie reguł zachowania;
g) nadzór nad wypełnianiem kontraktu przez ucznia sprawują rodzice i przedstawiciel szkoły;
h) rodzicom uczniów mających poważniejsze problemy związane z używaniem lub nadużywaniem substancji psychoaktywnych szkoła proponuje współpracę z odpowiednią placówką specjalistyczną. - W każdym przypadku rozwiązywania problemów związanych z naruszeniem przez ucznia obowiązujących w szkole zasad, niezbędna jest ścisła współpraca wychowawcy klasy z rodzicami ucznia.
- Brak współpracy ze strony rodziców oraz dalsze używanie substancji psychoaktywnych przez ucznia powodują konieczność podjęcia innych działań przewidzianych prawem:
a) zastosowanie określonych w statucie szkoły konsekwencji dyscyplinarnych, łącznie z możliwością przeniesienia ucznia do innej szkoły;
b) zgłoszenie sprawy do sądu rodzinnego. - W klasie ucznia bądź uczniów, u których ujawniono problem związany z używaniem substancji psychoaktywnych są prowadzone dodatkowe zajęcia profilaktyczne.
- Powyższe działania interwencyjne są prowadzone przez specjalnie przeszkolonych pracowników szkoły.
Regulamin przyjęty do realizacji uchwałą Rady Pedagogicznej dnia 17.11.2010r.