Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2016-11-12 13:27:13  Katarzyna Nowak

Utworzono artykuł 69198 o nazwie 'Regulamin rady rodziców'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste69198
user_idpuste1530219
resource_idpuste1220
namepusteRegulamin rady rodziców
category_idpuste16822
language_idpuste1
shortpusteRegulamin rady rodziców
fullpuste

REGULAMIN RADY RODZICÓW
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza
w Stawiskach

§ 1. Podstawa prawna
Rada Rodziców pracuje na podstawie ustawy z dnia 7.09.1991r o Systemie Oświaty (z późniejszymi zmianami), statutu, niniejszego regulaminu.

§ 2. Zasady pracy
1.    Rada Rodziców jest społecznym, samorządnym przedstawicielem rodziców, współpracującym z dyrekcją szkoły, radą pedagogiczną oraz samorządem uczniowskim w całokształcie oddziaływań edukacyjnych, przedstawia wnioski i opinie we wszystkich sprawach dotyczących szkoły, zaznajamia rodziców z wymogami szkoły, pozyskuje ich do czynnego udziału w życiu szkoły, oraz do świadczenia pomocy materialnej szkole.
2.    Podstawą pracy Rady Rodziców  jest niniejszy regulamin uchwalony na zebraniu rodziców po uzyskaniu opinii rad oddziałowych oraz roczny plan pracy opracowany przez Radę Rodziców.

§ 3. Kompetencje Rady Rodziców
1.    Współdziałanie w opracowaniu Statutu Szkoły.
2.    Przedstawianie propozycji do Rocznego Programu Zadaniowego.
3.    Uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu pracy szkoły w zakresie wychowania.
4.    Uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną szkolnego programu profilaktyki.
5.    Opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia i wychowania w szkole.
6.    Opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
7.    Udzielanie pomocy i wspieranie działalności Samorządu Uczniowskiego, innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzenie i wzbogacenie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
8.    Delegowanie dwóch przedstawicieli do komisji konkursowej przy wyborze dyrektora szkoły.
9.    Podejmowanie działań wspomagających organizacje warunków pracy szkoły.
10.    W celu wspierania działalności statutowej szkoły gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.
11.    Opiniowanie szkolnego zestawu programów i szkolnego zestawu podręczników.

§ 4. Tryb wyboru Rady Rodziców
1.    Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
2.    Rodzice uczniów danego oddziału wybierają spośród siebie radę oddziałową liczącą trzy osoby w obecności 50%+1 liczby uprawnionych do głosowania.
3.    Jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
4.    W przypadku braku quorum wyboru dokonuje się na kolejnym zebraniu zwołanym nie później niż w ciągu 14 dni.
5.    W przypadku ponownego braku quorum decyduje zwykła większość obecnych na zebraniu.
6.    Rodzice uczniów danego oddziału w tajnych wyborach wybierają z powołanej rady oddziałowej jedną osobę do Rady Rodziców.
7.    Na pierwszym posiedzeniu Rada Rodziców wybiera spośród siebie w głosowaniu tajnym
a)    przewodniczącego Rady Rodziców
b)    czteroosobowe prezydium
c)    komisję rewizyjną
d)    sekretarza
8.    Każdy członek Rady Rodziców może być odwołany przed upływem kadencji na wniosek 50% + 1 składu rodziców danej klasy.
9.    W przypadku rezygnacji bądź odwołania przed upływem kadencji rady klasy ogół rodziców tej klasy wybiera nowego członka rady, który wchodzi automatycznie w skład Rady Rodziców.

§ 5. Tryb pracy Rady Rodziców
1.    Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.
2.    Zebrania Rady Rodziców odbywają się zgodnie z przyjętym harmonogramem przynajmniej raz w semestrze.
3.    Zebrania Rady Rodziców mogą być zwołane na wniosek:
a)    organu prowadzącego,
b)    dyrektora szkoły,
c)    rady pedagogicznej,
d)    przewodniczącego Rady Rodziców,
e)    rad oddziałowych.
4.    W posiedzeniach Rady Rodziców może brać udział dyrektor bądź wyznaczona przez niego osoba.
5.    Rada Rodziców wyraża swoje stanowisko w formie uchwał, wniosków.
6.    Uchwały sprzeczne z prawem, statutem szkoły lub ważnym interesem szkoły zawiesza dyrektor szkoły. Zawieszając wykonanie uchwały w terminie 7 dni od daty podjęcia decyzji, dyrektor szkoły ustala sposób postępowania w sprawie będącej przedmiotem uchwały.
7.    W przypadku braku wspólnego stanowiska sprawę rozstrzyga organ nadzorujący szkołę na wniosek strony zainteresowanej.

§ 6. Organy Rady Rodziców
1.    Najwyższym organem Rady Rodziców jest ogólne zebranie rad oddziałowych.
2.    Prezydium Rady Rodziców składa się z trzech członków Rady Rodziców i przewodniczącego Rady Rodziców.
3.    Do zadań Prezydium Rady Rodziców należą:
a)    przygotowanie projektu pracy Rady Rodziców oraz preliminarz budżetu Rady,
b)    zwoływanie zebrań Rady ustalając termin i porządek zebrania,
c)    podejmowanie wszelkich działań należących do  kompetencji Rady, w okresie między zebraniami,
d)    podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania środków finansowych, realizacja planu  finansowego Rady,
e)    proponowanie wysokości dobrowolnej składki na Radę Rodziców,
f)    wnoszenie poprawek po uzgodnieniu z dyrektorem szkoły do preliminarza wydatków o czym niezwłocznie informuje Radę Rodziców.

§ 7. Finanse
1.    Podstawą gospodarki finansowej Rady Rodziców jest zatwierdzony  plan finansowy - preliminarz wydatków.
2.    Ewidencję dochodów i wydatków prowadzi się zgodnie z zasadami gospodarowania funduszami społecznymi określonymi przez Ministra Finansów.
3.    Środki funduszu mogą być wydatkowane po uzgodnieniu i zatwierdzeniu przez  przewodniczącego pod względem merytorycznym i dyrektora szkoły pod względem formalnym.
4.    Rada Rodziców może upoważnić dyrektora do podejmowania decyzji o wydatkach.
5.    Rada Rodziców może określić zasady wynagrodzenia pracownika za prowadzenie księgowości Rady jeżeli tego wymaga zakres pracy.

§ 8. Zmiany
1.    Wszystkie zmiany w niniejszym regulaminie mogą być wprowadzone tylko przez Radę zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
2.    Rada Rodziców używa pieczęci: Rada Rodziców Gimnazjum w Stawiskach.
3.    Niniejszy regulamin  obowiązuje od dnia zatwierdzenia.

Zatwierdzono dnia:………………..                                          Stawiski, …………………….. r.

publishfrompuste2016-11-12 00:00:00
_activepuste1
slugpusteregulamin-rady-rodzicow

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..